Хто несе відповідальність за випадково розбитий товар у магазині? Відповідь юриста

Сімейна психологія

Іноді розгубленість грає з нами злий жарт і за неї доводиться дорого розплачуватися. Чи існують способи уникнути оплати за випадково пошкоджений товар в магазині чи сплатити – єдиний вихід? Вас проконсультує юрист Михайло Присяжнюк.

razbitaya-butylka-1

Щоб розібратися у цьому питанні, необхідно звернутися до законодавства України.

Так, згідно зі статтею 323 Цивільного кодексу України ризик випадкового пошкодження майна несе його власник, якщо інше не передбачено договором або законом.

Ще однією статтею (ч. 1 ст. 668 ЦК України) встановлено, що покупець несе відповідальність за товар з моменту його покупки. Тобто, пошкодивши вже придбаний товар, очікувати відшкодування – немає сенсу.

Читайте також: Чи підлягає поверненню товар, куплений за акцією? Відповідь юриста (ВІДЕО)

Нормами статті 1166 ЦК України також передбачено, що збиток, завданий майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується у повному обсязі тим, хто його зробив. При цьому особа, яка здійснила збиток, звільняється від її відшкодування, якщо збиток завдано не з його провини.

1457244607_o-grocery-store-facebook

У разі ненавмисного пошкодження в магазині будь-якого товару, незалежно від його вартості, покупець не зобов’язаний за нього платити, оскільки весь ризик такого ушкодження до моменту оплати товару та його передачі покупцеві лежить на продавцеві.

Якщо ж покупець випадково розбив або пошкодив якийсь товар у магазині, в першу чергу, необхідно викликати представника адміністрації магазину і пояснити ситуацію.

Читайте також: СТОП незаконним зборам грошей у школах! Порада юриста

Обов’язок заплатити за пошкоджений товар виникає у покупця тільки в тому випадку, якщо товар був пошкоджений навмисно. Однак представникам магазину необхідно буде довести, що у цьому випадку винен покупець.

Поради Михайла Присяжнюка у відео: